ONLINE REKRUTTERING

Vi er blevet vant til at finde vores information online - det gælder også, når vi overvejer at blive frivillige. Derfor bliver det alt mere udbredt at finde sit frivillige arbejde online, hvadenten det er på frivilligjob.dk, foreningers hjemmesider, facebook eller andre sociale medier.

Men hvordan optimerer man sin rekruttering online? Kodeordene til jeres formidling er skarpt, overskueligt, konkret, informativt og relevant. Rekruttering via online medier er præget af hurtighed - det næste frivilligjob er få klik væk, og det er vigtigt at få formidlet, hvad der gør frivilligt arbejde hos jer til noget særligt: Hvad brænder I for, hvilken forskel gør man som frivillig - og hvad får den frivillige ud af at engagere sig?

Tænk over essensen i jeres opslag, når I skriver:
  • Hvilken forskel gør man som frivillig?
  • Hvad søger I frivillige til?
  • Hvad forventer I af den frivillige?

I kan med fordel indsætte links til jeres hjemmeside for uddybende information om, hvem I er. På den måde kan I holde fokus i opslaget på det konkrete frivilligjob. Bemærk dog, at I ikkke må linke direkte til egne ansøgningsformularer.

Se evt. vores guide til opslag på frivilligjob.dk for mere inspiration.

Overvej også, om jeres rekruttering på frivilligjob.dk skal spille sammen med formidlingen på jeres egen hjemmeside ved, at I viser de frivillige jobs, I lægger på frivilligjob.dk, på jeres eget site. Kontakt os for at høre mere om mulighederne for det.